Lamborghini Aventador
SVJ Roadster | Carbon Roof | Official Service Partner Lamborghini | 1/800 |
Specifications
Description
Options and equipment
Specifications
Brand
Lamborghini
Model
Aventador
Mileage
7.350 km
First registration date
22 April 2020
Transmission
Automaat
Fuel
Benzine
Bodywork
Cabriolet
Color
Oro Elios
Gears
7
VAT/margin
Marge
Description
De Lamborghini Aventador: een van de meest iconische en verbluffende supercars op de markt. Het model is vernoemd naar een Spaanse stier en werd voor het eerst geïntroduceerd op de Autosalon van Genève in 2011. Met zijn opvallende design en adembenemende prestaties blijft hij de harten van autoliefhebbers over de hele wereld veroveren. Met een krachtige V12-motor, een top van meer dan 350 km/u en een onmiskenbare Lamborghini stijl, is de Aventador het toonbeeld van pure kracht en verfijning.
De Aventador SVJ (Super Veloce Jota), die werd onthuld tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance 2018, is een circuitgerichte versie van de Aventador S en een verbetering ten opzichte van de Aventador SV. De 6,5-liter L539 V12-motor die in de hele Aventador-lijn wordt gebruikt, is vernieuwd en genereert nu een maximaal vermogen van 770 pk bij 8.500 rpm en 720 Nm koppel bij 6.750 rpm.
Door nieuwe innovaties, zoals het uitgebreide gebruik van koolstofvezel en titanium in het uitlaatsysteem, heeft Lamborghini het gewicht weten terug te brengen naar 1.525 kg, waardoor de auto een vermogen-gewichtsverhouding heeft van 0,5 pk / kg. In 2,8 seconden accelereert de Aventador SVJ van 0 naar 100 km/u. In slechts 8,6 seconden tikt hij de 200 km/u aan.
In 2018 maakte het prototype een ronde op de Nürburgring Nordschleife, waarbij hij de vorige recordhouder, de Porsche 911 GT2 RS, versloeg door een indrukwekkende rondetijd van 6:44.97 neer te zetten met Lamborghini-testrijder Marco Mapelli achter het stuur. Deze rondetijd werd neergezet op Pirelli Pzero Trofeo R-banden die als optie verkrijgbaar zijn bij de auto.
De Aventador SVJ is het eerste in productie genomen V12 Lamborghini-model met Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA)- systeem. Hierdoor kan de auto 40% meer downforce bereiken dan de Aventador SV en 1% verlaging van de luchtweerstandscoëfficiënt. Het systeem voegt aerodynamische componenten toe aan de auto, waaronder een losgekoppelde frontsplitter, driedimensionale luchtuitlaat op de motorkap, een grote achterspoiler van koolstofvezel met een centrale vin, een aerodynamisch ontwerp van de onderzijde met vortexgeneratoren en een grote achter diffuser. Het systeem werkt samen met het Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva 2.0 (LDVA 2.0) managementsysteem, dat traagheidssensoren gebruikt om de aerodynamica van de auto in 500 milliseconden te regelen.
Deze uitvoering is voorzien van het volledige carbon exterieurpakket (Frontsplitter, Dakpanelen, Achtervleugel, Diffuser, Sideskirts en rear air intakes) in hoogglans, en het volledige interieur is voorzien van hoogglans carbon delen. De stoelen, het dashboard en andere interieurdelen zijn afgewerkt met witzilver contrast stiksel. De hoogglans zwarte velgen met zwarte remklauwen zorgen voor enige rust in het uit het oog springende design. De exterieurkleur is een speciale: Oro Elios, een zachtgouden metallic lak met een parelmoer finish.
Het betreft hier dan ook een gelimiteerde auto: 1 van 800 stuks
De Aventador SVJ (Super Veloce Jota), die werd onthuld tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance 2018, is een circuitgerichte versie van de Aventador S en een verbetering ten opzichte van de Aventador SV. De 6,5-liter L539 V12-motor die in de hele Aventador-lijn wordt gebruikt, is vernieuwd en genereert nu een maximaal vermogen van 770 pk bij 8.500 rpm en 720 Nm koppel bij 6.750 rpm.
Door nieuwe innovaties, zoals het uitgebreide gebruik van koolstofvezel en titanium in het uitlaatsysteem, heeft Lamborghini het gewicht weten terug te brengen naar 1.525 kg, waardoor de auto een vermogen-gewichtsverhouding heeft van 0,5 pk / kg. In 2,8 seconden accelereert de Aventador SVJ van 0 naar 100 km/u. In slechts 8,6 seconden tikt hij de 200 km/u aan.
In 2018 maakte het prototype een ronde op de Nürburgring Nordschleife, waarbij hij de vorige recordhouder, de Porsche 911 GT2 RS, versloeg door een indrukwekkende rondetijd van 6:44.97 neer te zetten met Lamborghini-testrijder Marco Mapelli achter het stuur. Deze rondetijd werd neergezet op Pirelli Pzero Trofeo R-banden die als optie verkrijgbaar zijn bij de auto.
De Aventador SVJ is het eerste in productie genomen V12 Lamborghini-model met Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA)- systeem. Hierdoor kan de auto 40% meer downforce bereiken dan de Aventador SV en 1% verlaging van de luchtweerstandscoëfficiënt. Het systeem voegt aerodynamische componenten toe aan de auto, waaronder een losgekoppelde frontsplitter, driedimensionale luchtuitlaat op de motorkap, een grote achterspoiler van koolstofvezel met een centrale vin, een aerodynamisch ontwerp van de onderzijde met vortexgeneratoren en een grote achter diffuser. Het systeem werkt samen met het Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva 2.0 (LDVA 2.0) managementsysteem, dat traagheidssensoren gebruikt om de aerodynamica van de auto in 500 milliseconden te regelen.
Deze uitvoering is voorzien van het volledige carbon exterieurpakket (Frontsplitter, Dakpanelen, Achtervleugel, Diffuser, Sideskirts en rear air intakes) in hoogglans, en het volledige interieur is voorzien van hoogglans carbon delen. De stoelen, het dashboard en andere interieurdelen zijn afgewerkt met witzilver contrast stiksel. De hoogglans zwarte velgen met zwarte remklauwen zorgen voor enige rust in het uit het oog springende design. De exterieurkleur is een speciale: Oro Elios, een zachtgouden metallic lak met een parelmoer finish.
Het betreft hier dan ook een gelimiteerde auto: 1 van 800 stuks
Options and equipment
Exterieur
- rear spoiler
- Adaptief demping systeem
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Electrically adjustable exterior mirrors
- Heated door mirrors
- Elektronisch Sper Differentieel
- Keramische remschijven
- Lichtmetalen velgen 20"
- Rear parking sensor
- Rear parking sensor
- Front parking sensor
- Front parking sensor
- Speciale kleur
Interieur
- Electrically adjustable driver's seat
- Electrically adjustable driver's seat
- Elektrisch verstelbare passagiersstoel
- Elektrisch verstelbare passagiersstoel
- Power steering
- Front seats heated
- Front seats heated
Overige
- Carbon exterieur delen
- Dab
- Parkeer pakket
- Stoelen-pakket
- Variabele stuuroverbrenging
Infotainment
- Audio installation
Veiligheid
- Airbag(s) side front
- Driver's airbag
- Passenger airbag
- Alarm class 1 (immobilizer)
- Anti blocking system
- Anti Slip Regulation
- Electronic Stability Program
Media & News
Images
Request contact